ajuntament de reus

LA MISI ENTRA AL CATÀLEG DE SOLUCIONS SMART CITY DE CATALUNYA 13/02/2020 - 10:06

LA MISI ENTRA AL CATÀLEG DE SOLUCIONS SMART CITY DE CATALUNYA


El xatbot impulsat des de l’Àrea de Joventut de la regidoria de Salut i Ciutadania de l’Ajuntament de Reus i que s’ha batejat com a MISI ha entrat a formar part del catàleg de solucions Smart City de Catalunya.

Realitzat per Acció de la Generalitat, el catàleg recull solucions smart city que ja s'implementen a Catalunya per part d'empreses i centres tecnològics catalans. El document té per objectiu compartir experiències i inspirar ciutats i territoris d'arreu del món.

El catàleg mostra casos d'ús de cada tecnologia i cobreix totes les àrees d'una ciutat. En cada cas, el document descriu el repte que s'ha afrontat, la solució tecnològica implementada i l'empresa que ho ha fet possible. En total, l’informe analitza una seixantena de casos desenvolupats per 56 empreses.

En termes de ciutats intel·ligents, Catalunya és una de les regions europees més avançades com ho demostren les més de 400 empreses dedicades a l’àmbit smart cities.

La MISI, 15.000 consultes en 2 mesos
Es tracta d’un bot conversacional, que és un programa que simula tenir una conversa amb l’ésser humà, adreçat i pensat especialment per a públic jove. La MISI és un assistent virtual disposada a atendre qualsevol consulta, en qualsevol hora del dia, els 365 dies de l’any i de manera gratuïta.

En poc més de 2 mesos de posar en funcionament s’han realitzat més de 15.000 consultes o interaccions, que suposa una mitja de 40 consultes per persona.

Atualment hi ha 400 usuaris, dels quals un 55% són noies i un 45% són nois. El xatbot funciona a partir de Telegram i només cal que el jove busqui Joventut Reus i iniciï la conversa.

Dels usuaris de la MISI un 55% són joves d’entre 12 i 17 anys i, la resta, majors de 18 anys. Pel que fa a les consultes, la MISI ha entès un 80% de les preguntes que li han fet els i les joves, i pel que fa a les respostes que ha donat, només un 17% d’aquestes ha dit que no les ha sabut respondre.

La tipologia de preguntes és molt variada, però és significatiu que un 10% de les consultes tenen relació amb l’agenda d’activitats, un 5% sobre sexualitat, i un 5% sobre treball, per exemple.

L’objectiu del projecte és el contacte amb el jove, un contacte simple i ràpid que sigui canal de difusió i d’informació, alhora que pugui resoldre al moment dubtes concrets del jove.

El xatbot es basa en l'App Telegram, no necessita cap altra aplicació i només cal actualitzar-lo quan ho demani Telegram. Es tracta de passar d’un canal de difusió unidireccional amb els joves a un canal de comunicació en el qual, a banda de rebre notificacions, pots preguntar directament per qualsevol tema o navegar pel menú que t’ofereix.

COMPARTEIX A LES XARXES SOCIALS

GALERIA

Fotos de l'esdeveniment