ajuntament de reus

CAMPANYA DE VÍDEOS "JOVES AGAINST THE COVID" 18/02/2021 - 12:16

CAMPANYA DE VÍDEOS "JOVES AGAINST THE COVID"


El Casal de Joves del departament de Joventut de la regidoria de Salut i Ciutadania de l'Ajuntament ha realitzat un projecte, batejat com "Joves against the COVID", per tal de trobar un marc de reflexió al voltant dels sentiments i realitats viscudes pels joves arran de la pandèmia. 

Durant el mes de desembre de 2020 es van realitzar 5 tallers amb diferents grups de joves de diferents perfils per tal de preguntar-los com estaven, com havien passat el confinament i què en sabien de la COVID i com ho havien viscut com a joves.

L’objectiu d’aquestes trobades ha estat recollir la veu dels joves que en algun moment va ser un col.lectiu assenyalat com a focus de contagi, tot i que en realitat s’ha comprovat que en la majoria d’ocasions cal lloar el comportament dels joves que han estat els que durant el confinament van acompanyar familiars en l’ús de les tecnologies i ara estan essent els que segueixen fent en molts casos la formació online amb les renúncies que això suposa; tenint  en compte que el contacte i les relacions socials són imprescindibles i inherents quant ets adolescent o jove.

D’aquestes trobades han sorgit aquests 7 vídeos, de poc més d’un minut, que recullen les reflexions dels i les joves de Reus sobre la pandèmia.

Els tallers van ser dinamitzats pel col.lectiu Versembrant que es defineixen com una escola popular itinerant; un projecte que pretén fomentar la consciència crítica del jovent, mitjançant l’art urbà i el hip hop.

En els tallers es donaven eines de gestió del risc als joves. No es tractava de dir-los com havien de fer les coses sinó que entenguéssin els riscos que comporten les accions que fan i que siguin autoresponsables. 

El regidor de Salut i Ciutadania, Òscar Subirats, ha explicat que "l’objectiu d’aquests vídeos és donar la veu als joves. La joventut no és  part del problema, ells també  han vist transformada la seva quotidianitat. També han de poder expressar-se amb la seva pròpia veu el què els angoixa, els fa por o els enfada. També  han de poder reflexionar des del seus codis i llenguatge el seu paper en la societat i què hi poden aportar en positiu".

El material consta d'un video promocional que és alhora un resum de la campanya i 5 vídeos amb diferents continguts en els quals els joves van responent preguntes diferents com què pensen quan senten la paraula COVID o qui creuen que són els responsables de la COVID, entre altres. Finalment, hi ha un darrer vídeo que és un making off del projecte. 

Es llançaran els vídeos a través de les xarxes socials de Joventut Reus durant aquesta setmana i la que ve i els podreu veure al canal de youtube de Joventut Reus.

Podeu veure el primer vídeo aquí: https://youtu.be/hmqQ-go1ovE

Destinataris

La campanya va dirigida a dos sectors de població. Als i les joves per fer un retorn de la campanya que s’ha fet amb ells i la població de +40 anys per fer arribar la percepció dels i les joves sobre la pandèmia.

latest RunningNike Air Force 1 Shadow News, Colorways, Releases , Gov

COMPARTEIX A LES XARXES SOCIALS

GALERIA

Fotos de l'esdeveniment